مقالت تخصصی دوربین مداربسته هایک ویژن نمایندگی در ایران

نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن , hikvision ، هایلوک ، داهوا ، ورتینا در ایران خرید و فروش انواع دستگاه رکورد DVR و NVR و تجهیزات شبکه و سرور می باشد.

مقالت تخصصی دوربین مداربسته هایک ویژن نمایندگی در ایران

نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن , hikvision ، هایلوک ، داهوا ، ورتینا در ایران خرید و فروش انواع دستگاه رکورد DVR و NVR و تجهیزات شبکه و سرور می باشد.

نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن , hikvision ، هایلوک ، داهوا ، ورتینا در ایران خرید و فروش انواع دستگاه رکورد DVR و NVR و تجهیزات شبکه و سرور می باشد.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نمایندگی هایک ویژن و هایلوک فروشگاه اینترنتی دیجی حفاظ

هایک ویژن (به انگلیسی: Hikvision) یکی از تولیدکنندگان و برندهای تجهیزات نظارت تصویری در حوزه سیستم‌های امنیتی است.

این شرکت در سال ۲۰۰۱ در هانگژو چین تأسیس، و به سرعت تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری جهان گردید.

هایک ویژن با بیش از ۱۳۰۰۰ نیروی انسانی فعال شامل ۴۰۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه، دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه در میان شرکت‌های فعال در این حوزه می‌باشد. این شرکت همواره به دنبال توسعه محصولات خود از طریق نوآوری و خلاقیت و همچنین خلق ارزش پایدار بوده‌است. تا کنون محصولات هایک ویژن در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رسیده و این شرکت در نقاط گوناگون جهان از جمله آمریکا، هلند، ایتالیا، روسیه، هنگ کنگ، دبی، ایران و… دارای دفاتر مستقیم فروش می‌باشد. محصولات این شرکت شامل طیف کامل و وسیعی از انواع دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه، دستگاه‌های ضبط تصاویر آنالوگ، ذخیره‌سازهای تحت شبکه و… می‌باشد.

چگونه برند مناسب دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم؟

اینکه چگونه یک برند مناسب دوربین مداربسته انتخاب کنیم به هدف ما از نصب دوربین، نوع کاربری و محل نصب دوربین نظارتی بستگی دارد که باید قبل از هر تصمیمی توسط کارشناسان مجرب بررسی شود.

چه معیار های و تکنولوژی در دوربین مداربسته به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب را داشته باشید

سازندگان و طراحان سیستم های امنیتی با بررسی بازار و نیاز انواع کاربران به محصولات امنیتی و با توجه به آخرین دستاوردهای دانش روز در زمینه دوربین های مداربسته، در تولید محصولات باکیفیت تر و ایمن تر رقابت میکنند و هرساله جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات امنیتی و نظارتی خود را معرفی مینمایند.

تیم مشاوره فروشگاه اینترنتی دیجی حفاظ با سالها تجربه در زمینه تهیه و نصب و پشتیبانی سیستم های امنیتی در این مقاله نکات مهم و کاربردی در شناخت برند های دوربین مداربسته را مطرح نموده است.

از آنجا که، با توجه به نیاز روزافزون عموم افراد به تهیه و نصب سیستم های حفاطتی به منظور پیشگیری از سرقت و جرم و جنایت در جامعه، شاهد سوء استفاده برخی از شرکت های نامعتبر هستیم که به روش های مختلف از جمله تولید لیبل با مشخصات قلابی برای محصولات فیک و غیر استاندارد علاوه بر کلاهبرداری موجب سلب اعتماد مشتریان و خسارات جبران ناپذیر اقتصادی برای کاربران میشوند، لذا، شناخت برندهای معتبر دوربین های مداربسته و نیز اطلاع از درجات محصولات کشور هایی مانند چین و هند که امروز بازار را در دست گرفته اند برای کاربران و نیز وارد کنندگان تازه کار سیستم های امنیتی امری بسیار ضروری میباشد.

معتبرترین و مطرح ترین برندهای سازنده دوربین مداربسته دنیا کدامند؟

برای آشنایی با معتبرترین و مطرح ترین برندهای دوربین مداربسته جهان کافیست لیست سالیانه محصولات دوربین مداربسته را که سازمان جهانی طبقه بندی محصولات امنیتی و تجهیزات الکترونیکی با توجه به کیفیت و استانداردهای کسب شده توسط کمپانی های بزرگ و کوچک منتشر میکند را بررسی کنیم.

طراحان و سازندگان بزرگ بین المللی سیستم های دوربین مداربسته، در سطح جهانی، شرکت هایی کاملا شناخته شده هستند. هرساله در آذر ماه رنکینگ جهانی برندهای پرطرفدار و محبوب سیستم های امنیتی و نظارتی و تجهیزات الکترونیکی منتشر میشود و شرکت های تولیدکننده و صادرکنندگان و وارد کنندگان سیستم های حفاظتی را وا می دارد در این رده بندی حضور یافته و برنامه فروش سال جدید کاری خود را براساس رنکینگ اعلام شده قراردهند.

در آخرین رنکینگ اعلام شده در سال ۲۰۱۷ مشاهده میشود بعضی از برند های پرقدرت  آمریکا و کشورهایی دیگر نظیر فرانسه که پیش از این از برترین برندهای محصولات امنیتی بودند  با کمال تعجب در بین ۵۰ برند اول مطرح جهان حضور ندارند و در بین آنها هایک ویژن ، هایلوک ، داهوا و ورتینا رتبه یک تا پنج را کسب کردن

در عوض، در این رده بندی شاهد حضور کمپانی های جدیدی از چین، کره، تایوان و غیره هستیم که از رقبای پرقدرت جهان پیشی گرفته و در صدر جدول قرار دارند.

نمایندگی هایک ویژن انتخاب بهترین و مناسب ترین دوربین مداربسته
نمایندگی هایک ویژن انتخاب بهترین و مناسب ترین دوربین مداربسته

شاید بپرسید دلیل سقوط کمپانی های بزرگ آمریکا و فرانسه و رشد کمپانی های چینی در صنعت دوربین مداربسته طی سال های اخیر چیست؟

این امر دلایل زیادی میتواند داشته باشد. اما، مهمترین دلیل آن چیزی جز شناخت نیاز بازار دوربین های مداربسته به محصولاتی کاربردی تر با دسترسی عمومی نمیتواند باشد. از آنجا که، کمپانی های بزرگ به دنبال تولید دوربین هایی با کاربری های سطح بالا و تکنولوژی پیچیده و پر هزینه می باشند و نیز با توجه به اینکه، بسیاری از سنسورهای به کار رفته در تکنولوژی ساخت محصولات رده بالا برای عموم کاربران محصولات امنیتی کاربردی ندارد؛ کمپانی های کوچک تری در چند سال اخیر رشد کرده اند که با کشف نیاز بازار و عموم کاربران به دوربین هایی که علاوه بر  کیفیت و استاندارد های لازم از نظر کاربری و فنی ساده تر از دوربین های پیچیده بوده و نیز با صرفه تر باشند.

اینکه در لیست برند های مطرح جهان کمپانی های چینی و تایوانی در صدر قرار گرفته اند شاید به این دلیل باشد که این شرکت ها در پی رضایت کاربران عمومی محصولات امنیتی هستند و تلاش میکنند محصولاتی را ارائه دهند که زیاد تخصصی نباشد و در عین حال نیاز های امنیتی و نظارتی کاربران را درعین داشتن کیفیت به خوبی پاسخ دهد.

بنابراین اگر تصمیم به خرید سیستم دوربین مداربسته دارید قبل از هر چیز با کارشناسان مجرب از شرکت های معتبر مشورت نمایید. برای  انتخاب دوربین مداربسته لازم نیست به دنیال نام خیلی بزرگی بگردید بلکه، لازم است با شناخت نیاز خود و کاربری مورد نظرتان و انتخاب یک مشاور متعهد جهت خرید سیستم امنیتی خود اقدام کنید تا علاوه بر یک خرید مطمئن و با صرفه از گرفتار شدن در دام محصولات  فیک و نامرغوب در امان باشید.

امنیت جانی، کنترل دسترسی به اطلاعات و نظارت بر محیط اطراف طراحان و سازندگان و فروشندگان سیستم های نظارتی را برای به دست آوردن انتظارات بازار هدف سال ۲۰۱۸ به تکاپو انداخته است.

بنابراین، انتخاب درست دوربین مداربسته به منظور داشتن یک سیستم نظارتی دیجیتال برای کنترل خانه، محل کار یا عزیزانتان از نظر امنیت جانی و مالی بسیار مهم است.

مشاوران فروشگاه اینترنتی دیجی حفاظ در این مقاله نکاتی در ارتباط با مهمترین آیتم های خرید و نصب یک سیستم دوربین مداربسته و ارتقا دانش عموم کاربران به اشتراک گذاشته اند.

هنگام انتخاب یک دوربین امنیتی برای یک هدف نظارتی ابتدا باید تصمیم بگیریم محل دوربین دیجیتال ما کجا باشد. آیا دوربین داخل یا خارج از محل مورد نظر کاربر واقع خواهد شد؟

نکته بعدی شرایط نور است  که آیا دوربین باید در شرایط کم نور مانند شب ضبط کند؟

علاوه بر این میدان دید مورد نیاز دوربین بسیار مهم است. اینکه چقدر زاویه دید برای دوربین لازم است؟

مورد بعدی فاصله بین دوربین ها است و در نهایت و مهمتر از همه توان مالی کاربر است که در انتخاب برند راهگشای کاربران و مشاوران بخش فنی شرکت دیدافزا می باشد.

این نکته ضروری است که یک سیستم امنیتی جامع و مناسب سیستمی است که شما با توجه به کاربری مورد نظر خود این اطمینان را داشته باشید که کیفیت سیستم در مقابل سرقت فیزیکی و سایبری بالا باشد.

به این منظور باید سیستمی را انتخاب نمایید که مراحل استاندارد کیفیت را گذرانده و دارای گارانتی معتبر باشد تا برای افزایش امنیت بعد از نصب سیستم دوربین مداربسته خود برای نظارت بر تمام فعالیت ها اطمینان حاصل نمایید.

سوال اینجاست که چگونه مناسب ترین دوربین را با توجه به نیازهای خود تهیه نماییم؟

در اینجا چند مرحله برای اطمینان از انتخاب دوربین مناسب آورده شده است.

اولین و مهمترین نکته درک گزینه های مختلف دوربین امنیتی است و شما باید مشخصات فنی دوربین را بشناسید و معنای علائم اختصاری را بدانید.

سپس، شما نیاز به درک و تجزیه و تحلیل گزینه های مختلف برندهای موجود در بازار دارید. گزینه های زیادی برای انتخاب دوربین امنیتی در بازار ایران وجود دارد که عموم افراد با انها آشنا نیستند.

پیشنهاد شرکت دیجی حفاظ نمایندگی هایلوک و هایک ویژن فروش دوربین مداربسته هایک ویژن برای شناخت برند ها در بازار ایران مشاوره با کارشناسان صاحب فن است که در این مورد تیم مشاوره و پشتیبانی فنی دیجی حفاظ در خدمت کاربران میباشد.

اما آشنایی با انواع دوربین مداربسته!

برجسته ترین انواع دوربین های مداربسته:

دوربین های دام

دوربین های امنیتی مادون قرمز

دوربین های بالت

دوربین های باکس

دوربین های گردان یا PTZ

نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته مناسب 

تکنولوژی دوربین مداربسته :

تکنولوژی HD-TVI

رابط گرافیکی حمل و نقل با وضوح بالا

تکنولوژی HD-TVI که توسط شرکت ژاپنی به نام Techpoint ساخته شده است ، در ابتدا با دوربین های ۷۲۰p (HD) و ۱۰۸۰p (Full HD) دوربین ها و ضبط ها شروع به کار کرد.

شرکت ژاپنی به نام Techpoint
شرکت ژاپنی به نام Techpoint
شرکت چینی Hikvision
شرکت چینی Hikvision

شرکت چینی Hikvision هایک ویژن و برند هایلوک بزرگترین تولید کننده دوربین است که از تکنولوژی HD-TVI با تراشه های Techpoint استفاده می کند. Hikvision محصولات خود را در سراسر جهان به روش های مختلف توزیع می کند، یکی از آنها با استفاده از نام تجاری خود، و دیگری از طریق محصولات برچسب سفید، که در آن لوگو در محصول ظاهر نمی شود و شرکت های سوم می توانند نام خود را قرار دهند.

این تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ با هدف انتقال سیگنال های آنالوگ از طریق کابل های کواکسیال در فاصله های ۵۰۰ متری ایجاد شد.

در سال ۲۰۱۶، Hikvision اعلام کرد که با پیشرفت تکنولوژی در نسخه Turbo HDTVI 3.0 امکان انتقال تصاویر با وضوح ۷۲۰p تا فاصله ۱۲۰۰ متری و تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی تا ۸۰۰ مگا پیکسل وجود دارد.

با نسخه های جدید این فن آوری، ۴ مگاپیکسلی ، دوربین ۵ مگاپیکسل ساخته شد و بعدها دوربین با رزولوشن ۴K (8 مگاپیکسل) عرضه شد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم ذکر شده این است که با HD-TVI نسخه ۳٫۰ می توان ویدیو و برق را از طریق یک کابل کواکسیال، تکنولوژی POC (Power Over Coax) ارسال کند.

(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی Power Over Coax دوربین مداربسته مدار بسته به خواندن مقاله ادامه دهید.


تکنولوژی HD-CVI

رابط گرافیکی کامپوزیت با وضوح بالا

شرکت چینی Dahua
شرکت چینی Dahua

فناوری HD-CVI در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت چینی Dahua راه اندازی شده است تا از استفاده از دوربینهای آنالوگ با وضوح بالا استفاده کند.

اولین دوربین ها مدل هایی با وضوح ۷۲۰p و ۱۰۸۰p بودند. تا سال ۲۰۱۴ این شرکت در حال راه اندازی نسخه HD-CVI 2.0 از تکنولوژی است که هر ساله با راه اندازی محصولات جدید با وضوح بالا و امکان استفاده از کابل های با فاصله های زیاد ادامه می یابد.

Dahua دوربین های خود را تولید می کند و همچنین امکان استفاده از تکنولوژی های دیگر شرکت ها در سراسر جهان را می دهد.

در نسخه ۳٫۰ HD-CVI شرکت تصمیم گرفته است که تا ۴K (8 مگاپیکسل) و فن آوری POC (Power Over Coax)، که اجازه می دهد تا از طریق کابل کواکسیال معمول، برق، داده ها ی ویدئو را ارسال کند.


تکنولوژی AHD

تکنولوژی AHD که توسط شرکت Nextchip کره ای ساخته شده است ، دوربین های آنالوگ با رزولوشن ۷۲۰p و ۱۰۸۰p را به بازار عرضه کرده است.

این شرکت تراشه خود را با تکنولوژی AHD به تولیدکنندگان عمده مانند Hanwha Techwin و دیگر شرکت های دیگر در سراسر جهان عرضه می کند.

شرکت Nextchip کره ای
شرکت Nextchip کره ای

در ابتدا فن آوری AHD 1.0 اجازه استفاده از دوربین های رزولوشن ۷۲۰p را داد. نسخه AHD 2.0 جدید با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با استفاده از کابل کواکسیال سنتی (RG59) در فاصله ۵۰۰ متری قرار گرفته است.

توسعه دهنده این فن آوری ادعا می کند که AHD از سازگاری بیشتر با سیستم ها برخوردار است، اما در عمل به نظر نمی رسد که مزایای واقعی داشته باشد.

یک دوربین AHD باید به طور مستقیم به یک مانیتور سنتی با ورودی BNC و تصاویر نمایش دهد. اما تصویر نمایش داده شده سیاه و سفید است و بسته به نسخه AHD، ممکن است مشکلات سازگاری رخ دهد.

سازگاری با دستگاه دی وی آر DVR های سنتی با رزولوشن ۹۶۰H نیز محدود است زیرا تنها در دوربین هایی با نسخه های قدیمی تر کار می کند.

مهم است که هنگام خرید یک دوربین AHD مراقب باشید زیرا در بازار می توان نام های مختلف مانند AHD-L ، AHD-M و AHD-H را که به ترتیب با رزولوشن پایین، متوسط ​​و بلند نمایش داده می شود، پیدا کنید. دوربین AHD-L دارای رزولوشن کمتر HD است، AHD-M دارای رزولوشن ۷۲۰p و در نهایت AHD-H دارای رزولوشن ۱۰۸۰p است.

HD-TVI، HD-CVI و AHD مقایسه کنید

تصاویر زیر را در مقایسه با ۳ تکنولوژی مشاهده کنید. این آزمایش توسط شرکت آمریکایی Clinton Electronics انجام شد .

تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز

تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز
تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز
تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز
تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز
تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز
تصویر یک وسیله نقلیه در حال حرکت در طول روز

تصاویر یک کازینو تفاوت های رنگ را ذکر کنید

تصاویر یک  کازینو  تفاوت های رنگ را ذکر کنید
تصاویر یک کازینو تفاوت های رنگ را ذکر کنید
تصاویر یک  کازینو  تفاوت های رنگ را ذکر کنید
تصاویر یک کازینو تفاوت های رنگ را ذکر کنید
تصاویر یک  کازینو  تفاوت های رنگ را ذکر کنید
تصاویر یک کازینو تفاوت های رنگ را ذکر کنید

تصاویر در محیط با نور کم مقایسه در کنار هم

تصاویر در محیط با نور کم مقایسه در کنار هم
تصاویر در محیط با نور کم مقایسه در کنار هم

آزمایش Clinton Electronics با دوربین ها

با توجه به آزمایش Clinton Electronics با دوربین ها با استفاده از تنظیمات پیش فرض کارخانه انجام شد، بنابراین ممکن است حاشیه ای برای تنظیمات کیفیت باشد. فشرده سازی ویدئو بر روی تست ها ناشی از استفاده از یک دستگاه ضبط کننده خارجی برای همه دوربین ها تاثیر نمی گذارد.

توجه: دوربین با تکنولوژی EX-SDI نیز در مقایسه با Clinton Electronics مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج حتی بهتر از ۳ تکنولوژی دیگر، اما EX-SDI موضوع این مقاله نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید https://clintonelectronics.com

از کجا خرید HD-TVI، دوربین های HD-CVI و AHD؟

شما می توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی حفاظ نمایندگی هایک ویژن بازدید کنید تا تکنولوژی مورد نظر خود را از بین محصولات فروشگاه انتخاب کنید

برای دوربین های HD-TVI

برای دوربین های HD-CVI

برای دوربین های AHD

یک نکته مهم در ذهن این است که اکثر دوربین ها در حال حاضر با بیش از یک فناوری کار می کنند و به عنوان هیبریدی شناخته می شوند، شما می توانید آنها را به HD-TVI، HD-CVI یا AHD DVR متصل کنید. بنابراین خرید این نوع دوربین های هیبریدی را در نظر بگیرید و اگر می خواهید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.

انتخاب شکل ظاهری مناسب دوربین مداربسته

یک تصور غلط وجود دارد که همه دوربین های دام یا سقفی دید ۳۶۰ درجه دارند و همه آن ها نیز قابلیت چرخش دارن ، این تصوری غلط می باشد.

 معمولا دوربین های بالنز فیکس و بدون قابلیت چرخش در مدل های دام ، بالت و مینیاتوری بیشترین استفاده را دارند .

اگر محل نصب دوربین های ما محلی دکوراتیو و فضایی غیر صنعتی دارد و عدم وجود یک دوربین مداربسته جلب توجه کننده مورد نیاز است حتما دوربین های مداربسته دام یا سقفی را به شما پیشنهاد می کنیم که این دوربین ها در انواع پلاستیکی و فلزی وجود دارند .

حال اگر محل صنعتی و یا فضای بیرونی مورد نظر است و یا فضایی است که دیده شدن دوربین خیلی اهمیت نداشته باشد و یا حتی لازم باشد از دوربین های بالت استفاده می گردد .

از دوربین های مینیاتوری نیز در مواقعی استفاده می شود که نیاز باشد به صورت کلی دوربین مخفی نصب شده و دیده نشود چرا که این دوربین ها بسیار کوچک بوده و قابلیت مخفی کردن بالایی دارند .

دوربین باید بالا باشد تا قابل دسترسی نباشد، شما نمی خواهید مردم در تلاش برای شکستن یا دزدیدن یا تغییر موقیت لنز دوربین. نحوه نصب دوربین بولت

نحوه نصب دوربین بولت
نحوه نصب دوربین بولت

ارتفاع نصب دوربین معمولا ۳ متری یا بالاتر است ، که امکان نظارت بر ناحیه را بدون آسیب رساندن به امنیت فیزیکی دوربین فراهم می آورد.

زاویه دید دوربین

زاویه دید دوربین خود را بررسی کنید و آن را روی گوشه دیوار یا دیگر مکان های خاص قرار دهید تا بهترین زاویه را پوشش دهد که کل منطقه را پوشش می دهد.

نحوه نصب دوربین دام
نحوه نصب دوربین دام

در این تصویر ۴ دوربین آنالوگ و یک دستگاه دی وی آر چهار کاناله نیز دیده می شود

انواع-دوربین مداربسته به همراه دستگاه دی وی آر
انواع دوربین مداربسته به همراه دستگاه دی وی آر

محل نصب مناسب کجاست ؟ محیط بیرون یا محیط داخل ؟

دوربین های امنیتی را می توان در داخل خانه خود نصب کنید تا بتواند فعالیت های داخل ساختمان را کنترل کنید و یا می تواند از محیط های در فضای باز مانند درب ورودی، حیاط خلوت و ورودی هایی که می تواند به خانه شما منجر شود، محافظت کنید.

دوربین مداربسته بیرونی و داخلی

هنگام انتخاب نوع دوربین شما باید در نظر بگیرید که آیا دوربین مداربسته نیاز به حفاظت از آب و هوا دارد و خرید دوربین های که دارای رتبه حفاظتی مناسب هستن استفاده کنید که از آب و گرد و غبار وارد دستگاه می شود جلوگیری کند.

دوربین مداربسته بیرونی و داخلی
دوربین مداربسته بیرونی و داخلی

قبل از خرید یک دوربین امنیتی فقط اطلاعات استاندارد آن نیز توجه کنید جستجو کنید، یک استاندارد جهانی وجود دارد که به شما می گوید که حفاظت به چه معنی است:

استاندارد P65 – این به این معنی است که دوربین شما مقاوم در برابر آب است، اما توصیه نمی شود که آن را در یک محیط بیرونی قرار دهید تا در معرض باران قرار بگیرد. شما می توانید دوربین را در محیط داخلی و یا در مناطقی با باران های غیر مستقیم نصب کنید.

استاندارد P66 – این به این معنی است که دوربین شما در برابر طوفان های سنگین و تگرگ و همچنین گرد و غبار محافظت می شود. این نوع حفاظت برای نصب در فضای باز کافی است، بنابراین مطمئن شوید که در برد دوربین امنیتی این تکنولوژی را دارید.

استناندارد P67 – اگر شما نیاز به دوربین مداربسته ای دارید که در زیر آب باشد، اما معمولا، این مورد نیست، مگر اینکه شما ایده دیوانه واری در ذهن داشتن باشید و بخواهید دوربین خود را تا ۱ متر در زیر آب برای حدود نیم ساعت، اما این یک مورد استثنایی است و شما نیاز به احتیاط بیشتری در نصب، برق و غیره دارید.

شما باید در برد دوربین امنیتی خود به دنبال چنین اطلاعاتی باشید. گاهی اوقات ممکن است چنین اطلاعاتی را در رتبه بندی دوربین تحت شبکه و در جعبه دوربین یا کتابچه راهنمای کاربر پیدا نکنید، بنابراین برای نصب در فضای باز نگاهی بیندازید یا از فروشنده بخواهید اطلاعات تکمیلی را به شما بدهد.

از چه تکنولوژی استفاده کنیم ؟ آنالوگ یا تحت شبکه ؟

اولین چیزی که باید بدانیم این است که اصول نور و تصویربرداری جهانی یک مقوله جهانی است و زمانی که شما از یک دوربین تحت شبکه یا آنالوگ استفاده می کنید، تغییری نخواهید دید، بنابراین در مورد چیزهای دیگر به جز اصول نور صحبت می کنیم.

تفاوت اصلی بین دوربین های تحت شبکه و آنالوگ دوربین مداربسته در اسکن تصویر، به معنی، انتقال از نور به فرمت دیجیتال است که می تواند به راحتی ذخیره و انتقال آن در بستر شبکه محیا شود .

مزیت دوربین تحت شبکه آیپی نسبت به سیستم های مشابه به این دلیل است که فرآیند انتقال ویدئو را آسان تر می کند.

دیجیتال سازی دوربین آنالوگ

در یک دوربین آنالوگ، اسکن تنها بر روی دستگاه DVR (ضبط کننده) اتفاق می افتد، دوربین تصویر را در فرمت آنالوگ از طریق کابل های کواکسیال به دستگاه دی وی آر که در آن اسکن شده و ذخیره شده است، و دیسک سخت ارسال می کند.

دیجیتا سازی دوربین آنالوگ
دیجیتا سازی دوربین آنالوگ

بنابراین، این فقط یک مرور کلی درباره دیجیتال سازی دوربین های آنالوگ است، اکنون ما در دنیا به سمت دوربین های مداربسته تحت شبکه حرکت می کنیم و درک خوایم کرد که این روند چگونه کار می کند.

دیجیتال سازی دوربین دیجیتال

در یک دوربین مداربسته تحت شبکه ، فرآیند اسکن به طور مستقیم بر روی دوربین رخ می دهد، حتی قبل از اینکه آن را به ضبط کننده ارسال کند.

هنگامی که اولین دوربین تحت شبکه اختراع شد، یک مدار داخلی به نام رمزگذار استفاده شد برای تبدیل سیگنال های الکتریکی از سنسور تصویر (CCD) به سیگنال های دیجیتال ، اما با تکامل تکنولوژی، سنسورهای جدید مانند CMOS قادر به انجام اسکن مستقیم بدون نیاز به این رمزگذار داخلی بودند.

دیجیتال سازی دوربین دیجیتال
دیجیتال سازی دوربین دیجیتال

با توجه به این واقعیت که این اسکن در خود دوربین تحت شبکه انجام می شود، به یک دستگاه مستقل تبدیل می شود و می تواند از قابلیت های هوشمند استفاده کند.

اما این فقط اصل ماجرا نیست ، تفاوت های زیادی بین دو تکنولوژی وجود دارد. بیاید به جزئیات برویم

قطعات داخلی یک دوربین تحت شبکه یا IP

اکثر دوربین های IP در بازار حسگر به نام CMOS که نور دریافت شده را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند دارن.

پس از تبدیل دیجیتال، پردازنده داخلی به نام DSP (پردازنده سیگنال دیجیتال)، مغز دوربین را در نظر گرفته، تصاویر را پردازش می کند و قبل از رفتن به مدار نهایی که پردازش و ارسال تصاویر را بر روی شبکه انجام می دهد، بهبود می یابد.

با استفاده از آن اجزای داخلی، دوربین IP یک دستگاه مستقل است که می تواند به تنهایی کار کند و فقط ویدئو را به طور مستقیم به شبکه ارسال کند.

قطعات داخلی یک دوربین تحت شبکه
قطعات داخلی یک دوربین تحت شبکه

دوربین امنیتی آنالوگ، سیگنال های آنالوگ را که برای ضبط به یک ضبط کننده دیجیتال دی وی آر (DVR) ارسال می کند. این نوع دوربین از کابل کواکسیال استفاده می کند که همچنین به عنوان کابل کواکس نامیده می شود. (تصویر زیر را ببینید).

دوربین امنیتی آنالوگ
دوربین امنیتی آنالوگ

تصویر نشان می دهد یک دوربین امنیتی آنالوگ با استفاده از کابل کواکسیال برای ارسال سیگنال به ضبط کننده دیجیتال توجه داشته باشید که در ابتدا سیگنال آن آنالوگ است و بعد آن دیجیتال می شود، همچنین یک منبع تغذیه برای دوربین وجود دارد.

دوربین امنیتی تحت شبکه

یک دوربین امنیتی دیجیتال یک سیگنال دیجیتالی تولید می کند که برای ضبط به دستگاه ضبط ویدئویی شبکه (NVR) ارسال می شود. این نوع دوربین از یک کابل UTP استفاده می کند که همچنین به عنوان کابل شبکه شناخته می شود. (تصویر زیر را ببینید).

تصویر نشان می دهد که یک دوربین تحت شبکه با استفاده از یک کابل UTP برای ارسال سیگنال به ضبط کننده شبکه (NVR)، نیازی به تبدیل سیگنال ها نیست زیرا دوربین تحت شبکه در حال حاضر سیگنال دیجیتال را تولید می کند. همچنین یک منبع تغذیه برای دوربین وجود دارد.

مزایای دوربین امنیتی تحت شبکه IP

  • وضوح بالا: تا تاریخ (۲۰۱۹) دوربین های IP تا ۳۰MP نیز وجود دارد
  • با استفاده از کابل های کمتر: یک کابل شبکه کافی است
  • سیستم مستقل: دسترسی مستقیم به دوربین
  • امنیت بهتر: دوربین تحت شبکه IP می تواند از داده های رمز شده استفاده کند
  • تجزیه و تحلیل ویدیو : دوربین های هوشمند هستند
  • چند منظوره: امکان استفاده از سیستم های مختلف نظارت
  • سهولت انتقال: آپلود ویدیوها بر روی شبکه داده
  • افزونگی: همزمان ضبط بر روی دستگاه NVR و کارت های حافظه SD Card
  • نظارت: امکان نظارت بر وضعیت دستگاه ها وجود دارد
  •  

بهترین رزولوشن دوربین مداربسته ؟

علی رقم این که انتخاب بالاترین رزولوشن تصویر در دوربین های مداربسته به یک تب تبدیل شده اما در این قسمت نکاتی را به عرض خواهیم رسانید که شما بتوانید رزولوشن مناسب جهت محیط خود را انتخاب نموده و هزینه اضافی بابت رزولوشن اضافی پرداخت نکنید .

شما برای داشتن دید خوب در یک مساحت تا ۱۵ متر نیاز به دوربین ۱ مگاپیکسل دارید که این رزولوشن در این مساحت تصویر قابل قبولی با جزئیات قابل قبول ارائه می دهد .

اگر متراژ مساحت محل مورد نظر بین ۱۵ تا ۲۵ متر هست می توانید از دوربین های ۱.۳ مگاپیکسل استفاده نمایید .

دوربین های مداربسته ۲ مگاپیکسل را می توانید تا متراژ بالای ۳۵ متر نیز استفاده نمود .

اما در صورت نیاز به استفاده از دوربین های مداربسته درمحیط بیرون و مسافت دید بالا حتما از دوربین های ۴ مگاپیکسل به بالا استفاده کنید .

و در صورتی که نیاز به خواندن پلاک اتومبیل های عبوری را دارید ، دوربینی با این قابلیت را از فروشنده درخواست کنید .

انواع تکنولوژی های به کار رفته شده در دوربین مداربسته؟

قابلیت و تکنولوژی دوربین WDR چیست؟

دوربین WDR چیست؟ شما می توانید در پنجره بیش از نور با مناطق بسیار روشن ببینید، در حالی که در برخی از مناطق درونی مناطق تاریک وجود دارد.

از طریق استفاده از WDR، ممکن است این مناطق مختلف را جبران کند و آنها را متعادل سازد.

تکنولوژی wdr در دوربین مداربسته
تکنولوژی wdr در دوربین مداربسته

این عملیات برای جبران نور توسط شاتر دوربین انجام می شود.

دوربین WDR چیست؟ فن آوری WDR با استفاده از سرعت شاتر دوربین که باعث می شود نور بیشتر یا کمتر به دوربین منتقل شود، کنترل کند و قرار گرفتن در معرض سنسور به نور است که از محیط زیست می آید.

برای استفاده از ویژگی WDR، و اینکه شاتر دوربین چگونه کار می کند به شرح زیر است:

۱ با استفاده از سرعت بیشتر برای قرار دادن حسگر به مدت کوتاهی از نور.

۲ با استفاده از سرعت پایین، سنسور را به نور بیشتری برای مدت زمان طولانی تر نشان می دهد.

۳٫ هر دو تصاویر گرفته شده با نوردهی مختلف را ادغام کنید

با فعال کردن WDR در دوربین، شاتر به صورت خودکار دوربین را برای دو بار روشن می کند و تصاویر را برای نتیجه بهتر ترکیب می کند.

در تصویر اول، می توان جزئیات بیشتری از جزئیات داخلی را مشاهده کرد، در حالی که در تصویر دوم، اثر متضاد را با جزئیات بیشتر در فضای باز مشاهده می کنید.

تفاوقت روشن بودن WDR و خاموش بودن آن
تفاوقت روشن بودن WDR و خاموش بودن آن

در تصویر ادغام شده، می توانید جزئیات داخلی و بیرونی را از ترکیب هر دو نور در معرض دوربین با WDR مشاهده کنید.

ادغام دو تصویر در WDR
ادغام دو تصویر در WDR

با توجه به این واقعیت که این ویژگی باید دو تصویر را به یک سوم ترکیب کند. استفاده از پردازش دوربین شدید است و بنابراین یک تکنولوژی است که هزینه بیشتری دارد.

این تنوع بین تاریک ترین و درخشان ترین مناطق، دامنه پویا است ، و بیشتر توانایی دوربین برای تغییر هموار از یک منطقه به دیگری، کارآمدتر خواهد بود. شما می توانید این اطلاعات را در کاتالوگ محصول در دسی بل (دسی بل) توضیح داده شده است. بالاتر از آن بهتر است

در زیر نمونه ای از اطلاعات WDR از یک کاتالوگ دوربین است. اطلاعات WDR از یک کاتالوگ دوربین

اطلاعات WDR از یک کاتالوگ دوربین
اطلاعات WDR از یک کاتالوگ دوربین

هنگام مقایسه تفاوت بین دوربین ها، بسیار دقیق باشید، زیرا بعضی جزئیات کوچک تفاوت های زیادی در کیفیت فیلم ها دارند.

در بازار شما می توانید دو نوع از دوربین های WDR را پیدا کنید:

۱ دوربین های واقعی WDR که با سرعت شاتر کار می کنند.

۲ دوربین های دیجیتال WDR (DWDR) که با روش جبران نرم افزاری کار می کنند.

دوربین های واقعی WDR با گرفتن دو تصویر با نوردهی متفاوت به نور و ترکیب آنها به یک سوم، کار می کنند و به همین ترتیب کارآیی بیشتری دارند، در حالی که WDR دیجیتال تنها با یک تصویر کار می کند تا جبران نوردهی دیجیتال را انجام دهد.

یک دوربین که برای کار با ۳۰FPS پیکربندی شده است، با استفاده از True WDR ، دوبار فریم ها (۶۰) را برای ارائه تصویر نهایی جذب می کند.

تصویر دوربین DIGITAL WDR
تصویر دوربین DIGITAL WDR

یک دوربین که برای کار با ۳۰FPS پیکربندی شده است، با استفاده از D DIGITAL WDR (DWDR) همان مقدار فریم ها (۳۰) را برای ارائه تصویر نهایی ضبط می کند.

تصویر دوربین TRUE WDR
تصویر دوربین TRUE WDR

نتیجه گیری: دوربین هایی True WDR بهتر هستند، اما نیاز به پردازش بیشتر و اجزای اضافی دارند، بنابراین آنها نیز گران تر هستند.

کاتالوگ دوربین های WDR

قبل از خرید دوربین خود، فقط به کاتالوگ نگاه کنید تا اطمینان حاصل کنید آنچه را که واقعا میخواهید دریافت کنید. بعضی اوقات دوربین های دیجیتال WDR (DWDR) به اندازه کافی برای تولید کیفیت تصویر مورد نیاز هستند اما بعضی اوقات WDR واقعی چیزی است که شما نیاز دارید.

زیر نمونه ای از WDR که در کاتالوگ دوربین توضیح داده شده نگاه کنید. نمونه ای از WDR که در کاتالوگ دوربین توضیح داده شده است

نمونه ای از WDR که در کاتالوگ دوربین توضیح داده شده
نمونه ای از WDR که در کاتالوگ دوربین توضیح داده شده

بهترین دوربین های WDR

همانطور که قبلا توضیح داده شد، ایده دوربین های واقعی WDR، استفاده از بیش از یک تصویر با نمایش های مختلف به نور است و ترکیب آنها برای گرفتن تصویر بهتر است، اما این به معنای اجباری بودن آن تنها استفاده از دو تصویر نیست.

دوربین مداربسته POC یا Power Over Coax چیست؟

آیا می دانید که می توانید با استفاده از POC می توانید دوربین امنیتی خود را فعال کنید بدون نیاز به استفاده از کابل های اضافی؟ 

این راه حلی است که بسیاری از نصب کنندگان انتظار داشتند. فقط یک کابل واحد را به دوربین وصل کنید و تمام. ویدئو، دستورات PTZ و برق فرستاده شده از طریق کابل کواکسیال نصب و راه اندازی سریع تر و ارزان تر است. 

در این مقاله قصد دارم در مورد انتقال برق استاندارد کواکسی که برای استفاده از دوربین های امنیتی با استفاده از کابل های کواکسیال ایجاد شده صحبت کنم. بنابراین آماده یادگیری باشید 

دوربین های مداربسته POC
دوربین های مداربسته POC

شما PoC (Power Over Coax) را در کاتالوگ های مختلف دوربین های امنیتی با کیفیت بالا با HDTVI، HDCVI و AHD پیدا خواهید کرد. 

چگونه دوربین را به کابل کواکسیال وصل کنیم؟

این بسیار ساده است، فقط از DVR و دوربین استفاده کنید که با استاندارد Power Over Coax سازگار است. کابل ها و دوربین های مدار بسته را به DVR وصل کنید، درست همانطور که در نصب و راه اندازی CCTV به طور منظم استفاده می کنید. 

این تکنولوژی جدید نیست ، اما اغلب نصب کننده ها هنوز از آن استفاده نمی کنن، برخی از آن ها از وجود آن اطلاع ندارند و فقط نمی خواهند در مورد فن آوری های جدید یاد بگیرند و سیستم سنتی را پشت سر بگذارند. 

چگونه دوربین را به کابل کواکسیال وصل کنیم

من معتقدم که در آینده این روش بیشتر برای استفاده از دوربین های امنیتی با کیفیت بالا استفاده خواهد شد، همانطور که از PoEاستفاده شد در دوربین های مداربسته تحت شبکه . در مقاله بیشتر بدانید: سوئیچ PoE برای دوربین های IP. 

تولیدکنندگان دارای تکنولوژی PoC

برخی از تولیدکنندگان Hikvision , Hilook ، Dahua ، Lilin و Webgate دارای تکنولوژی POC در دوربین های مداربسته بر روی کابل کواکسیال هستند. 

همانطور که تولید کنندگان مجوز استفاده از این فناوری را به دیگر شرکت ها می دهند، احتمال دارد شما دیگر مارک های توزیع دوربین های PoC را پیدا کنید.

شما می توانید دوربین PoC با فن آوری های HDTVI ، HDCVI ، AHD یا HDSDI خریداری کنید ، همه تولید کنندگان مختلف از این استاندارد استفاده می کنند. 

معرفی برخی از دوربین های مداربسته که با تکنولوژی PoC استفاده می کنن

در اینجا چند نمونه از تولید کنندگان که دارای دوربین های امنیتی و DVR با تکنولوژی Power Over Coax هستند . 

این تجهیزات با ۴ تکنولوژی متفاوت HDTVI، HDCVI، HDSDI و AHD است. برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت سازنده بازدید کنید. 

دوربین های HDTVI با POC یا Power Over Coax

هایک ویژن POC
هایک ویژن POC

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IRE
دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IRE

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IRE

دوربین ۲ مگاپیکسل با ۱۲۰dB True WDR، منوی OSD، کاهش نویز، کنترل فرمان کواکسیال (Hikvision-C) و PoC (Power over Coax)


 دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16H1T-ITE
دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16H1T-ITE

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16H1T-ITE

۵ مگاپیکسل دوربین بولت TurboHd با ۱۲۰dB True WDR، منوی OSD، لنز ۲٫۸ – ۱۲mm، کنترل فرمان کواکسیال (Hikvision-C) LED های مادون قرمز و PoC (Power Over Coax)


  Hikvision DS-7216HQHI-K / P
رکوردر هایک ویژن مدل DS-7208HUHI-K2/P

رکوردر هایک ویژن مدل DS-7208HUHI-K2/P

۸ کانال DVR برای دوربین های ۵MP. با HDTVI، HDCVI AHD و CVBS، تکنولوژی و PoC کار می کند


  Hikvision DS-7216HQHI-K / P
رکوردر هایک ویژن مدل DS-7204HUHI-K1/P

رکوردر هایک ویژن مدل DS-7204HUHI-K1/P

۴ کانال DVR برای دوربین های ۵MP. با HDTVI، HDCVI AHD و CVBS، تکنولوژی و PoC کار می کند

برای اطلاعات بیشتر از سایر مدل های POC ساپورت مراجعه کنید: دوربین ها ی مداربسته و دستگاهای دی وی ار POC ساپورت هایک ویژن

پروتکل RTSP در دوربین های تحت شبکه IP چیست؟

پروتکل RTSP می تواند برای انتقال تصاویر در سیستم های دوربین مداربسته و به دلیل سازگاری آن با چندین دستگاه استفاده شود، این گزینه ایده آل برای پروژه های ترکیبی است.

در این مقاله، شما پروتکل RTSP و نحوه استفاده از آن برای دوربین تحت شبکه IP، ضبط دیجیتال (DVR) یا ضبط کننده شبکه (NVR) را یاد خواهید گرفت. پروتکل RTSP

پروتکل RTSP چیست؟

RSTP مخفف ” R eal T ime S treaming P rotocol ” است، به این معنی که برای ارسال صوتی یا تصویری از یک دستگاه به دستگاه دیگر و به یک دیگر طراحی شده است.

این پروتکل به طور انحصاری برای دوربین های مدار بسته ایجاد نشده است، در حال حاضر در بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که در آن نیاز به زمان واقعی انتقال وجود دارد و توسط دستگاه های نظارت تصویری به تصویب رسید و به پروتکل استاندارد تبدیل شد.

پروتکل RTSP برای دوربین مدار بسته

تولید کنندگان نظارت تصویری پروتکل RTSP را در دوربین ها، ضبط ها و نرم افزار خود اجرا می کنند تا با سایر دستگاه های موجود در بازار سازگار باشند.

هنگام خرید یک دوربین IP و یک ضبط کننده ویدئویی از تولید کنندگان مختلف، می توانید آنها را با استفاده از این پروتکل جهانی ارتباط برقرار کنید.

برای پیکربندی تجهیزات ضروری است که از دستور RTSP استفاده شود و این اطلاعات را می توان در دفترچه محصول یا با مشاوره تیم پشتیبانی فنی تیم دیجی حفاظ پیدا کرد.

پروتکل RTSP می تواند برای انتقال تصاویر در سیستم های دوربین مداربسته و به دلیل سازگاری آن با چندین دستگاه استفاده شود، این گزینه ایده آل برای پروژه های ترکیبی است.

در این مقاله، شما پروتکل RTSP و نحوه استفاده از آن برای دوربین تحت شبکه IP، ضبط دیجیتال (DVR) یا ضبط کننده شبکه (NVR) را یاد خواهید گرفت.

پروتکل RTSP
پروتکل RTSP

پروتکل RTSP چیست؟

RSTP مخفف ” R eal T ime S treaming P rotocol ” است، به این معنی که برای ارسال صوتی یا تصویری از یک دستگاه به دستگاه دیگر و به یک دیگر طراحی شده است.

این پروتکل به طور انحصاری برای دوربین های مدار بسته ایجاد نشده است، در حال حاضر در بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که در آن نیاز به زمان واقعی انتقال وجود دارد و توسط دستگاه های نظارت تصویری به تصویب رسید و به پروتکل استاندارد تبدیل شد.

پروتکل RTSP برای دوربین مدار بسته

تولید کنندگان نظارت تصویری پروتکل RTSP را در دوربین ها، ضبط ها و نرم افزار خود اجرا می کنند تا با سایر دستگاه های موجود در بازار سازگار باشند.

هنگام خرید یک دوربین IP و یک ضبط کننده ویدئویی از تولید کنندگان مختلف، می توانید آنها را با استفاده از این پروتکل جهانی ارتباط برقرار کنید.

برای پیکربندی تجهیزات ضروری است که از دستور RTSP استفاده شود و این اطلاعات را می توان در دفترچه محصول یا با مشاورهتیم پشتیبانی فنی تیم دیجی حفاظ پیدا کرد.

فشرده سازی H.265+ در دوربین مداربسته چیست؟

نویز در تصاویر یکی از مشکلات معمول در تصاویر دوربین های مداربسته است. وجود نویز در تصاویر می تواند دلایل متعددی داشته باشد که از جمله می توان به عدم وجود روشنایی کافی در محیط اشاره نمود. نویز نه تنها کیفیت تصاویر را کاهش می دهد بلکه میزان زیادی از بیت ریت کدگذاری شده را نیز اشغال می کند. از این رو باید تا جای ممکن از آن جلوگیری نمود و یا آن را کاهش داد. روش هایی که قبلا برای کاهش میزان نویز در تصاویر مورد استفاده قرار می گرفت اغلب روش هایی کلی بود که منجر به حذف جزئیات در تصاویر میشد و از این جهت کارایی بالایی نداشتند.
اما در فشرده سازی H.265+ هایک ویژن روش کار بدین صورت است که ابتدا سوژه های متحرک را از پس زمینه تصویر جدا کرده و برای دو قسمت پس زمینه و سوژه از روش های جداگانه ای برای کاهش نویز استفاده می کند. بدین ترتیب نه تنها میزان نویز در تصویر کاهش می یابد بلکه کیفیت آنها نیز کاهش نمی یابد.
کدک H.365 + دارای یک الگوریتم تحلیلی هوشمندی است که می تواند بین تصویر پس زمینه و اجسام متحرک تمایز قائل شود. این به این معنی است که اشیاء متحرک و پس زمینه را می توان با استراتژی های مختلفی کد گذاری کرد.

تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت

این تکنولوژی با متوسط نرخ بیت در طول دوره های مختلف (معمولا ۲۴ ساعت) مرتبط است. با کنترل میانگین نرخ بیت، دوربین می تواند در صورت لزوم میزان بیت ریت بیشتری داشته باشد، برای مثال در ساعات کاری در یک دفتر اداری بیت ریت بالا، و سپس در زمانی که دفتر بسته است و جمعیت سوژه کاهش می یابد، بیت ریت پایینی داشته باشد.

PoE (Power over Ethernet) چیست؟

آیا شما به دنبال یک راه حل برای تامین برق دوربین های تحت شبکه خود هستید؟ شما جای درستی آمده اید شما یاد خواهید گرفت چگونه یک PoE Switch می تواند مشکل شما را حل کند.

سوئیچ PoE برای دوربین های تحت شبکه
سوئیچ PoE برای دوربین های تحت شبکه

==> PoE مخفف Power Over Ethernet است ، این فناوری برای قدرت دستگاههایی مانند تلفنهای IP، روترها و دوربینهای IP بر روی کابلهای شبکه است.

شما فقط باید بدانید که چگونه PoE کار می کند و چگونه دستگاه هایی مانند PoE Switches و PoE Injectors (Midspan) می توانند به شما در پروژه های IP CCTV کمک کنند. این چیزی است که شما در این مقاله یاد خواهید گرفت. پس فقط خواندن ادامه …

PoE (Power over Ethernet) چیست؟

خوب، زمانی که شما در اینترنت جستجو می کنید، گاهی اوقات شما در مورد نویسنده کتاب، آلن پو می گویید. او واقعا نویسنده خوبی است، اما من در مورد چیز دیگری در اینجا صحبت خواهم کرد. من می خواهم در مورد Power Over Ethernet صحبت کنم که آن را درک کنید .

در سال ۲۰۰۳، گروه مهندسان برق و الکترونیک، که به نام IEEE شناخته می شود، استاندارد IEEE 802.3af نامیده شد و کابل ۱۵٫۳ اینچ (کابل UTP) ساخته شد. در سال ۲۰۰۹ استاندارد ۸۰۲٫۳at ایجاد شد تا ۲۵٫۵ وات بیش از کابل شبکه فراهم کند.

تجهیزات تامین برق

تجهیزات تامین نیروی برق (PSE) یک دستگاه مانند سوئیچ شبکه یا انژکتور PoE (aka midspan) است که می تواند برق کابل های شبکه را فراهم کند.

صفحه دستگاه

صفحه دستگاه (PD) یک دستگاه مانند IP تلفن، دوربین IP یا روتر است که مصرف انرژی تولید شده و ارسال شده توسط PSE است.

تجهیزات تامین نیروی برق (PSE)
تجهیزات تامین نیروی برق (PSE)

از آنجایی که لازم نیست که یک کابل برق جداگانه را به دوربین های IP نصب کنیم، نصب دوربین مداربسته بسیار آسان تر و ارزان تر شد.

مزایای PoE چیست؟

به عنوان یک استاندارد صنعت، این فن آوری برای سال ها در همه نوع پروژه های IP مورد استفاده قرار گرفته است. در زیر لیستی از مزایای آن را مشاهده کنید:

POE خوب می تواند زمان و پول شما را کاهش دهد در پروژه های نصب دوربین مداربسته

از آنجا که کابل اضافی برای دستگاه های برق دیگر لازم نیست، صرفه جویی در هزینه با کاهش سرمایه گذاری بر روی کابل های گران قیمت، خروجی ها و تمام تجهیزات زیربنایی مربوط به نصب برق، امکان پذیر است. ۵۰٪ کاهش هزینه ها و پس انداز

PoE نصب شبکه را ساده کرده و در عین حال بهبود بهره وری انرژی و کاهش هزینه های تخصصی فنی کارکنان با برق را انجام میدادن را کاهش داد.

در برخی از نصب دوربین های بزرگ IP، پس انداز با زیرساخت ها تا ۵۰٪ تخمین زده می شود

POE نصب ساده است

در حال اجرا تنها یک کابل شبکه از یک سوئیچ PoE به یک دستگاه مانند یک دوربین IP بسیار ساده تر از اجرای کابل اضافی برای تامین برق دستگاه است.

PoE اجازه مدیریت بهتر قدرت را می دهد

یک سوئیچ PoE را می توان در یک مکان مرکزی نصب کرد و همه ی دستگاه ها را در یک زمان قدرتمند می کند، همچنین می توان از طریق صرفه جویی در رابط مدیریت PoE، مانیتور میزان مصرف هر دستگاه را کنترل کرد.

انواع و استانداردهای PoE

قبل از روشن کردن دستگاه های تحت شبکه IP، لازم است که کل توان مورد نیاز برای انجام درست آن را بررسی کنید. پس از پیدا کردن این اطلاعات می توانید از نوع صحیح سوئیچ یا از انژکتور injector قدرت استفاده کنید که نیازهای شما را برآورده می کند.

جدول زیر استاندارد بر اساس قدرت که می تواند توسط دستگاه استفاده شود را ببینید:

خواص نوع ۱: IEEE 802.3af نوع ۲: IEEE 802.3at
قدرت در دستگاه مجهز است ۱۲٫۹۵W 25.50 وات
حداکثر قدرت تحویل داده شده ۱۵٫۴۰ وات ۳۴٫۲۰W
محدوده ولتاژ منبع تغذیه ۴۴٫۰-۵۷٫۰V 50.0-57.0V
محدوده ولتاژ در دستگاه مجهز ۳۷٫۰-۵۷٫۰V 42.5-57.0V
حداکثر جریان ۳۵۰mA 600 میلی آمپر
مقاومت حداکثر کابل ۲۰ اهم ۱۲٫۵Ohms

بنابراین، هنگامی که شما یک دوربین IP خریداری می کنید، فقط چک لیست داده یا کتابچه راهنمای را برای اطمینان از مشخصات آن مطابق با * استاندارد IEEE 802.3af یا ۸۰۲٫۳at است.

سوئیچ PoE

خوب، وقت آن است که بیشتر در مورد سوئیچ های PoE برای دوربین های IP یاد بگیریم. گزینه های زیادی در بازار وجود دارد و شما باید بدانید که کدام یک برای پروژه IP CCTV مناسب است.

پروژه های قدیمی دوربین IP با استفاده از دو کابل برای ارسال قدرت و اطلاعات به دوربین، در حالی که پروژه های مدرن دوربین های IP فقط از کابل برای ارسال داده en power استفاده می کنند.

دوربین با قابلیت POE بدون POE
دوربین با قابلیت POE بدون POE

سوئیچ PoE برای پروژه IP CCTV بسیار مفید است، زیرا به مدیریت آسان برق از یک مکان مرکزی مانند اتاق نظارت اجازه می دهد.

سوئیچ PoE برای پروژه های کوچک

پروژه های کوچک نیاز به یک راه حل ساده و استفاده از شبکه کیفیت خوب سوئیچ PoE می تواند همه چیز را ساده، ارزان و آسان برای مدیریت انجام دهد.

لطفا سعی کنید صرفه جویی در هزینه با خرید نام تجاری نام تجاری PoE سوئیچ ها، فقط به این دلیل که آنها کمی ارزان تر است که یک دستگاه با نام تجاری شناخته شده است.

برخی از مارک های خوب شناخته شده عبارتند از: سیسکو، HP، دل، Netgear هایک ویژن

سویچ های POE هایک ویژن را می توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی حفاظ خریداری کنید

سویچ های POE هایک ویژن
سویچ های POE هایک ویژن

چند روز ضبط تصویر نیاز داریم ؟

چند روز ضبط تصویر نیاز داریم
چند روز ضبط تصویر نیاز داریم

بله، من می دانم … شما در حال خرید یک سیستم دوربین مدار بسته برای پروژه خود هستید، اما شما هیچ اطلاعاتی که چگونه محاسبه ذخیره سازی لازم برای ضبط فیلم های دوربین است را نمی دانید.” چه سخت درایو یا هارد دیسکی باید خرید کنم؟ چه مدت می تواند ضبط DVR من را انجام دهد؟ ” اگر اینها برخی از سؤالاتی هستند که ذهن شما را درگیر می کند، نگران نباشید من به تمامی سوالات شما پاسخ می دهم.

قبل از رفتن به فروشگاه و تهیه دوربین مداربسته ذخیره سازی را محاسبه کنید

زمان درست برای کار بر روی محاسبه ذخیره سازی زمانی است که پروژه CCTV شما هنوز بر روی کاغذ است،شما در حال حاضر دوربین های خود و دستگاه ضبط را خریداری کرده اید؟ نگران نباشید، هنوز از خواندن این مقاله سود خواهید برد …

بگذارید بگوییم شما دستکاه دی وی آر DVR (ضبط کننده ویدئویی دیجیتال) با هارد دیسک ۱ یا ۲ ترابایتی برای ذخیره سازی ویدئو دارید، حدس میزنید که خوب است . مهم نیست که آیا این یک دستگاه دی وی آر ۴ و ۸ یا ۱۶ کاناله است، شما می توانید پیکربندی را تنظیم کرده و فیلم ها را برای مدت زمان ۷ تا ۳۰ روز یا حتی طولانی تر ضبط کنید. اما ۳۰ روز عدد خوب و استانداردی است.

۳۰ روز برای اکثر پروژه ها کافی است

محاسبه ذخیره سازی دوربین مدار بسته ، خوب، من شنیده ام که مردم برای یک سال ضبط پروژه CCTV درخواست می کنند. اگرچه ممکن است این امکان وجود داشته باشد، اما یک وضعیت معمول نیست، زیرا این پروژه می تواند برای چنین مدت زمان ضبط ویدئو بسیار گران باشد. ولی خیلی از اماکن حساس بیشتر از این زمان را درخواست میکنند که بیشترین زمان ۶۰ روز برای مکان های حساس می باشد.

روش اول برای محاسبه ذخیره سازی

اجازه دهید از یک روش ساده برای محاسبه ذخیره سازی برای پروژه CCTV استفاده کنیم، شما فقط باید بدانید که پهنای باند دوربین امنیتی شما از چه نوعی استفاده می کند و از چه بیت ریتی یا bitrate دوربین مداربسته استفاده می کند.

اگر شما قصد دارید از دوربین خود با وضوح HD استفاده کنید، سرعت بیت ریت ۱۰۲۴ Kbps کیلوبیت بر ثانیه مناسب خواهد بود، برای وضوح کامل HD از میزان ۲۰۴۸ Kbps کیلوبیت بر ثانیه نیز استفاده کنید.

با استفاده از این اطلاعات می توانید یک فرمول یا یک ماشین حساب ذخیره سازی برای وارد کردن میزان ارسال بیت ، تعداد روزها برای ضبط و تعداد دوربین ها استفاده کنید

اگر شما عجله دارید، فرمول اینجا است

صبر شما به سر ریده است و به دنبال یک فرمول محاسبه ذخیره سازی CCTV هستید؟

نظر سنجی بیشتر در مورد محاسبه ذخیره سازی CCTV وجود دارد، اما اگر شما واقعا اطلاعات کمی در مورد ریاضی دارید و مایل به دیدن فرمول هستید، به شرح ذیل می باشد ….

Storage = ( (cam_bitrate/8) * 3600 * 24 * Qty_cam * Qty_days ) /1G

  • Storage = مقدار فضای در GB (گیگابایت)
  • cam_bitrate = پهنای باند دوربین
  • ۸ = برای تبدیل از بیت به Bytes
  • 3600 = برای تبدیل از ثانیه انجام ساعت
  • ۲۴ = برای تبدیل از ساعت به روز
  • Qty_cam = تعداد کل دوربین ها
  • Qty_days = تعداد روزها
  • ۱G = تقسیم ۱ گیگ (۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) برای تبدیل از KB به GB

OMG. ،، این یک فرمول بزرگ است، و گیج کننده آیا اینطور نیست؟ نگران نباشید بسایر آسان است، فقط به مثال ها نگاه کنید تا متوجه شوید که چگونه از این فرمول استفاده شده است.

فرمول محاسبه ذخیره سازی مثال ۰۱

۱ دوربین با نرخ بیت از ضبط ۱۰۲۴ Kbps کیلوبیت بر ثانیه برای ۱ روز

Storage = ( (1,024.000/8) * 3600 * 24 * 1 * 1) / 1,000,000,000 

ذخیره سازی = ۱۱ گیگابایت

فرمول محاسبه ذخیره سازی مثال ۰۲

۱۰ دوربین با نرخ بیت از ضبط ۲۰۴۸ Kbps برای ۳۰ روز

Storage = ( (2,048.000/8) * 3600 * 24 * 10 * 30) / 1,000,000,000 

ذخیره سازی = ۶،۶۳۵ گیگابایت (یا ۶٫۳۵ بایت)

پس دیدید فرمول محاسبات ذخیره سازی چگونه بود؟ و بسیار آسان و شما آن را درک کردید؟

من از سرعت بیت ریت دوربین برای محاسبه استفاده می کنم، به این معنی که من می دانم که پهنای باند دوربین برای کیفیت آن برای پیکربندی استفاده می شود.

در مثال شماره ۱، سرعت بیت های دوربین ۱۰۲۴ کیلوبیت بر ثانیه است، به این معنی است که برای ضبط ویدئو حدود ۱۰۲۴۰۰۰ بایت یا ۱ مگابیت بر ثانیه استفاده می شود.

در نمونه شماره ۲، میزان بیت های دوربین ۲۰۴۸ کیلوبیت بر ثانیه است، به این معنی آن است که برای ضبط ویدئو حدود ۲،۰۴۸،۰۰۰ بایت یا ۲ مگابیت بر ثانیه استفاده می شود.

در مثال دوم دوربین از پهنای باند بیشتری (و ذخیره سازی) استفاده می کند، زیرا احتمالا با کیفیت تصویر بالاتر تنظیم شده است.

چه چیزی بر پهنای باند و ذخیره سازی تأثیر می گذارد؟

۱. وضوح یا Resolution: با وضوح تصویر بالاتر، نیاز به پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتر، قطعنامه های دوربین IP معمولی عبارتند از: QCIF، CIF، ۲CIF، ۴CIF، VGA، SVGA، HD، Full HD و ۴K.

۲٫ Frame Rate نرخ فریم : ۳۰ FPS در حالت واقعی در نظر گرفته شده و حرکت صاف را در ویدیو ضبط شده نشان می دهد، اما اگر شما دوربین خود را با چنین نرخ فریم تنظیم کنید، استفاده از پهنای باند و ذخیره سازی زیاد خواهد شد. بنابراین برای اکثر پروژه های CCTV 15 FPS کافی است.

۳٫ CODEC (الگوریتم فشرده سازی) : انتخاب کدک به طور چشمگیری بر میزان هارد دیسک مورد استفاده برای ضبط تاثیر می گذارد، بنابراین با استفاده از الگوریتم های مدرن مانند H.264، H.264 plus و H.265 می تواند فضای بیشتری را در مقایسه با CODEC قدیمی مانند MJPEG یا MPEG- 4 برای مثال.

۴٫ فعالیت صحنه Scene activity : اگر صحنه ای که دوربین نصب شده ضبط میکند بسیار پیچیده است، یعنی حرکت زیادی از افراد و اشیاء، نیاز به پهنای باند بیشتر و فضای ذخیره سازی افزایش می یابد.

۵٫ ضبط پیوسته یا رویداد Continuous or event recording : هنگامی که یک ضبط کننده دوربین مداربسته را تنظیم می کنید، می توانید انتخاب کنید که آیا فیلم ها به طور مداوم ذخیره می شوند، حتی در صورت وقوع رویدادها یا اینکه ضبط فقط زمانی شروع می شود که رویداد مانند تشخیص حرکت وجود داشته باشد.

۱٫ رزولوشن خوب Good resolution (Full HD)

دوربین از وضوح ۱۹۲۰x1080 برخوردار است، که بالاتر از آن است، همچنین به عنوان Full HD یا ۲MP (مگا پیکسل) شناخته می شود. بسیار شایع در دوربین های IP مدرن است.

۲٫ بدون رباتیک لطفا از ۱۵ FP استفاده کنید No robotization please use 15 FPs

در اینجا من از ۱۵ FPS استفاده میکنم که به اندازه کافی برای ایجاد صحنه فیلم به نظر میرسد و بدون آن « اثر روباتیک » مزاحم، آیا شما میدانید منظور من چیست؟

اگر نرخ فریم پایین مانند ۵ FPS استفاده می کنید، مطمئنا خواهید دید که اشیاء متحرک، افراد، ماشین ها و غیره با این قاب کوچک به قاب فریم ها که من به معنای ” اثر روباتیک ” میگوییم، نمایش داده می شوند بنابراین فریم ۱۵ FPS بسایر مناسب است .

۳٫ قبل از ضبط فیلم را فشرده کنید Compress that video before recording

با استفاده از H.264 CODEC ، دوربین فیلم را بدون فداکاری بیش از اندازه کیفیت را فشرده می کند. امروزه H.265 CODEC وجود دارد که یک گزینه بهتر است، اما ممکن است بعضی از مدل های دوربین مداربسته آن را نداشته باشند.

۴٫ بسیاری از مردم راه رفتن در اطراف A lot of people walking around

اگر محیط زیست بیش از حد شلوغ است، بگذارید بگوییم چیزی شبیه به یک بازار یا فروشگاه است که حرکت زیادی خواهد داشت، بنابراین رویدادهای بیشتر و ضبط بیشتر نیز وجود خواهد داشت.

نگاهی به پیکربندی و توجه داشته باشید که تنظیم آن در بالا بود.

۵٫ بازار را در تمام طول روز باز کنید Open the mall all day long

چطور اغلب در طول روز جلوی دوربین حرکت می کند؟ بیایید بگوییم در یک بازار که ۱۲ ساعت در روز باز می شود، فرکانس رویداد ۵۰٪ است، فقط برای ایمن بودن، بگذارید ۱۴ ساعت در روز تخمین بزنیم، بنابراین ۶۰٪ زمان است.

نتایج محاسبات ذخیره سازی

با این محاسبه، می دانیم که ۲٫۷۷ TB ترابایت ذخیره سازی برای یک دوره ۳۲ روز و ۱۱ ساعت لازم است ، با توجه به اینکه در فروشگاه، حداکثر ۱۴ ساعت در روز حرکت وجود و کار می کند .

بنابراین اجازه دهید فقط از یک دیسک ۳TB برای ضبط استفاده کنیم که اجازه می دهد زمان ضبط اضافی برای این پروژه کوچک CCTV.

محاسبه ذخیره سازی دوربین مدار بسته ، همانطور که می بینید، هیچ چیز پیچیده نیست، هیچ علمی راکتی نیست و شما می توانید آن را انجام دهید. اما به یاد داشته باشید این محاسبات ذخیره سازی با برآورد کلی است.

پس از ۳۰ روز ضبط واقعی ، ممکن است مطمئن شوید که سیستم ضبط شده با توجه به پیش بینی شده است، تا زمانی که ضبط کننده بتواند حداقل ۳۰ روز فیلم را حفظ کند، همه خوشحال خواهند شد

بنابراین تبریک برای پروژه دوربین مداربسته CCTV و محاسبات ذخیره سازی، شما می توانید از ابزار برای تمرین استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز را آموخته اید.

 هزینه های نصب چگونه محاسبه می شود ؟

حتما در بودجه بندی سیستم مداربسته خود نقش لوازم جانبی نصب و اجرت نصب و گارانتی خدمات را در نظر بگیرید .

در صورت عدم در نظر گرفتن هزینه های مربوط به نصب ممکن است بعضی مواقع با اختلاف حتی نزدیک به ۵۰ درصد نیز رو به رو شوید که این مورد بستگی به نوع سیستم و نحوه و متراژ کابل کشی دارد .

کدام دستگاه ضبط تصاویر مناسب است ؟

یکی از پر اهمیت ترین قسمت های انتخاب سیستم دوربین مداربسته انتخاب دستگاه ضبط DVR در این سیستم می باشد .

کیفیت نمایش تصویر را دوربین مشخص می نماید اما کیفیت ضبط را دستگاه های DVR  تعیین می کند که در مواردی این کیفیت پایین تر

از کیفیت دوربین می باشد که در این موارد یا باید DVR  بالاتری انتخاب کنیم و یا دوربین خود را با دوربین با رزولوشن پایین تر عوض کنیم و در غیر این صورت قسمتی از پول خود را هدر داده ایم .

کدام دستگاه ضبط تصاویر مناسب است
کدام دستگاه ضبط تصاویر مناسب است

در انتخاب دستگاه های DVR  باید بسیار دقت نمود چون قلب سیستم مداربسته ما این دستگاه می باشد و اختلاف کیفیت و کارایی دستگاه های DVR از متفرقه تا برند های خوب بسیار بسیار زیاد بوده و به هیچ وجه DVR متفرقه را انتخاب نمایید .

اطلاعات داده شده مختصری از عواملی هست که قبل خرید دوربین مداربسته هر کسی باید بداند . مشاوران شرکت دیجی حفاظ همواره آمادگی راهنمایی همه عزیزان در خصوص انتخاب صحیح سیستم مداربسته را دارند و با توجه به این که این شرکت دارای شبکه نمایندگی وسیع در سرتاسر ایران می باشد .

لذا عزیزانی که نیاز به مشاوره در خصوص دوربین مداربسته در هر شهری را دارند می توانند توسط کارشناسان شرکت دیجی حفاظ به نمایندگی های مستقر در استان و شهرستان خود معرفی شده و از خدمات مشاوره ای رایگان شرکت بهره مند شوند .

  • alireza rahimi